Inspectoratul Teritorial de Munca BUZĂU

Articole și noutăți

Comunicat de presă 16.07.2024 privind rezultatele controalelor RM în trimestrul al doilea

Inspectoratul Teritorial de Muncă Buzău în baza prevederilor art.19 din Legea nr. 108/1999 - pentru înfiinţarea şi organizarea INSPECŢIEI MUNCII, republicată şi a HG nr. 488/2017 – cu modificarile şi completarile ulterioare,  a  efectuat acţiuni de control în  Trimestrul II 2024  având ca obiectiv verificarea modului în care angajatorii respectă prevederile legislaţiei în vigoare în domeniul relaţiilor de muncă  după cum urmează :

-  347 controale la agenţi economici din Judeţul Buzău;

- au fost sancţionaţi 81 angajatori şi s-au aplicat 103 sancţiuni contravenţionale (70 amenzi contravenţionale în cuantum de 896.700 lei şi  33 avertismente);

- s-au dispus 1002 măsuri cu termene precise de realizare pentru remedierea  neconformităţilor constatate de inspectorii de muncă;

- în trimestrul II  2024 au fost depistate un număr de 39  persoane prestând muncă nedeclarată la un număr de 27 angajatori şi au fost aplicate 27 amenzi în cuantum de 760.000 lei. Stabilirea sancţiunilor s-a realizat ţinând cont de circumstanţele personale ale angajatorilor conform art.21(3) din OG nr.2/2001 aprobată cu modificări prin Legea nr.180/2002.

S-au dispus 27 măsuri obligatorii specifice fiecărei constatări : de primire la muncă a unei persoane numai după încheierea în formă scrisă a contractului individual de muncă, de transmitere a raporturilor de muncă în registrul general de evidenţă a salariaţilor cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii, de a nu primi la muncă un salariat în perioada în care acesta are contractul de muncă suspendat, de a nu primi la muncă un salariat cu depășirea timpului de muncă stabilit în cadrul contractelor individuale de muncă cu timp parţial.

În perioada 01.04.2024 - 30.06.2024 la Inspectoratul Teritorial de Muncă Buzău au fost înregistrate un număr  de 118 de petiții în domeniul relațiilor de muncă. Un procent de 73% dintre petenți au reclamat neacordarea drepturilor bănești, 8% au sesizat nereguli privind timpul de muncă și timpul de odihnă, 15% au semnalat cazuri de muncă nedeclarată, iar 4% au sesizat alte aspecte din domeniul relațiilor de muncă.

De asemenea, au fost înregistrate un număr de 79 solicitări scrise de informații  din partea unor persoane fizice sau juridice în ceea ce privește aplicabilitatea legislației muncii în domeniul relațiilor de muncă în contextul dinamicii modificărilor accelerate a acesteia.

În  cursul trimestrului II 2024, s-a efectuat  plasarea în străinătate a unui număr de 39 cetăţeni români în Franţa ca muncitori în agricultură.

 

Deficienţele frecvent  constatate :

- neîncheierea în forma scrisă a contractului  individual de muncă anterior începerii activităţii, primirea la munca a persoanelor care aveau contractele de muncă suspendate, primirea la munca a salariaților în afara intervalului orar stipulat în contractele de muncă cu timp parțial;

- transmiterea cu întârziere a suspendărilor, modificărilor sau încetărilor contractelor individuale de muncă în Revisal;

- înregistrarea de date eronate în Revisal;

- neîntocmirea actelor de încetare a raporturilor de muncă;

- nerespectarea prevederilor legale privind timpul de muncă și odihnă și evidenţa orelor de muncă prestate de salariați;

- neplata drepturilor bănești la încetarea activității lucrătorilor;

- neacordare concediu odihnă, necompensarea acestuia la încetarea raporturilor de muncă.

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii---
Sunt de acord