Prin Ordinul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale nr. 1107/06.05.2025 publicat în Monitorul Oficial nr. 430/09.05.2025 s-a aprobat Procedura de acces în vederea completătii, transmiterii și interogătii datelor în/din Registarul general de eveidență a salariaților- REGES-ONLINE.
Astfel, au obligația de a întocmi și accesa Registrul general de evidență a salariaților – REGES-ONLINE, de a completa și transmite în acesta elementele contractului individual de muncă, privind încheierea, modificarea, suspendarea și încetarea acestuia următoarele categorii de angajatori:
-
Persoane fizice sau juridice de drept privat;
-
Instituții/autorități publice/alte entități juridice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă;
-
Misiunile diplomatice, oficiile consulare ale altor state în România, respectiv, după caz, reprezentanțele organizațiilor internaționale acreditate în România, institute culturale și reprezentanțele comerciale și economice ale altor state în România, pentru personalul angajat local care are cetățenia română sau pentru străinul cu drept de muncă în România.
Registrul cuprinde toate datele existente în baza națională de date, transmisă de angajatori, potrivit prevederilor H.G. nr. 161/2006, H.G. nr. 500/2011, H.G. nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților.
Completarea și transmietrea datelor în registru, precum și prelucrarea acestora se realizează astfel:
-
de către unul sau mai mulți salariați desemnați prin decizie scrisă de către angajatori;
-
de către prestatorii contractați de angajator sau de către salariații proprii ai acestora desemnați prin decizie scrisă.
Registrul REGES ONLINE se completează și se transmite prin intermediul portalului reges.inspectiamuncii.ro sau prin aplicații informatice proprii ale angajatorilor, conectate la acest portal, aplicații care trebuie să cuprindă și să furnizeze elementele/datele obligatorii care sunt publicate pe portalul reges.
Accesul în aplicația REGES-ONLINE se face individual atât de salariați/foști salariați cât și de angajatori astfel:
-
Prin utilizarea identității digitale acordate de Autoritatea pentru Digitalizarea României, prin aplicația RoeID;
-
prin utilizarea unui certificat digital calificat, în condițiile Legii nr. 214/2024 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temposale și prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea;
-
prin obținerea aprobării unei solicitări de activare a contului, de la inspectoratul teritorial de muncă căruia i se adresează la ghișeu, în baza verificării vizuale și a cărții de identitate a solicitantului.
Facem precizarea că în cazul agenților economici care încadrează pentru prima dată salariați cu contracte individuale de muncă, și care nu dețin identitate digitală (RoeID) sau certificat digital calificat, până la obținerea acestora, dar nu mai mult de 30 zile calendaristice, pot accesa exclusiv REGES-ONLINE în baza aprobării unei solicitări de activare a contului de la inspectoratul teritorial de muncă, prin prezentare la ghișeu, în baza identificării vizuale și a cărții de identitate a solicitantului.
Autorizarea accesului unui angajator la registru se face după cum urmează:
-
automat de către sistem pentru reprezentanții legali ai angajatorilor înregistrați la ONRC, prin verificarea în RECOM a calitîții solicitantului;
-
prin încarcarea în portal a următoarelor documente pe care se aplică semnătura digitală pentru certificarea conformității cu originalul: hotărârea judecătorească de înființarea sau alt act constitutiv, cerfificatul de înregistrare fiscală, actul care atestă calitatea de reprezentant legal a solicitantului în cazul reprezentanților legali ai angajatorilor neînregistrați la ONRC;
-
pentru împuterniciții desemnați de reprezentanții legali ai angajatorilor cu capital privat, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică de către respectivii împuterniciți semnătura digitală pentru certificarea conformității cu originalul: certificat de înregistrare la ONRC sau certificatul de înregistrare fiscală, hotărârea judecătorească de înființare sau alt act constitutiv, împuternicire notarială pentru solicitant sau, după caz, contractul de prestări servicii/actul adițional la acesta din care rezultă obligația prestatorului, prin reprezentantul legal al acestuia, de creare a contului de acces al angajatorului la registru;
-
pentru împuterniciţii desemnaţi de reprezentanţii legali ai angajatorilor cu capital de stat, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică semnătura digitală pentru certificarea conformităţii cu originalul, şi anume: act constitutiv, act care atestă calitatea reprezentantului legal, certificatul de înregistrare fiscală şi împuternicire semnată digital de către reprezentantul legal sau împuternicire notarială pentru solicitant;
-
pentru reprezentanţii legali şi împuterniciţii angajatorilor prevăzuţi de Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică semnătura digitală pentru certificarea conformităţii cu originalul, şi anume: act care atestă calitatea reprezentantului legal, certificatul de înregistrare fiscală şi actul administrativ semnat digital de către reprezentantul legal de desemnare a împuternicitului.
Inspectoratul teritorial de muncă respinge cererea de acces la Registru în cazul nerespectării condiţiilor prevăzute mai sus, precum şi în cazul în care constată inadvertenţe în documentele comunicate în vederea autorizării, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare.
În cazul respingerii cererii de acces, angajatorii au obligaţia de a formula o nouă cerere, cu respectarea prevederilor procedurii aprobate prin ordin.
Angajatorii au obligația de a solicita accesul în REGES-ONLINE în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a H.G. nr. 295/2025, respectiv până la data de 30.09.2025.
Până la data de 30.09.2025, angajatorii au obligația de a completa în REGES ONLINE toate elementele contractelor individuale de muncă active la data accesarii registrului, care nu se regăsesc în Revisal.
Angajatorii care au transmis date în registru (conform HG nr. 905/2017), pot transmite în continuare fișiere generate de aplicația Revisal, atât online, cât și la ghișeele inspectoratului teritorial de muncă, doar până la data înregistrării în platforma REGES-ONLINE, fără a depăși termenul de 6 luni, respectiv data de 30.09.2025.
De reținut!
De la data de 09.05.2025, odata cu intrarea în vigoare a Ordinului nr. 1107/2025, Inspectoratul Teritorial de Muncă Buzău sistează operațiunile de eliberare a numelui de utilizator și a parolei pentru transmiterea fișierelor generate de aplicația Revisal și serviciile de recuperare informații în vederea refacerii bazei de date Revisal, angajatorii având posibilitatea utilizării noului sistem REGES ONLINE.