Inspectoratul Teritorial de Munca BUZĂU

Articole și noutăți

Comunicat de presă 10.02.2025 privind rezultate controalelor RM în anul 2024

Inspectoratul Teritorial de Muncă Buzău în baza prevederilor art.19 din Legea nr. 108/1999 - pentru înfiinţarea şi organizarea INSPECŢIEI MUNCII, republicată şi a HG nr. 488/2017 – cu modificarile şi completarile ulterioare,  a  efectuat acţiuni de control în  anul 2024  având ca obiectiv verificarea modului în care angajatorii respectă prevederile legislaţiei în vigoare în domeniul relaţiilor de muncă  după cum urmează :

-  1.302 controale la agenţi economici din Judeţul Buzău;

- au fost sancţionaţi 217 angajatori şi s-au aplicat 281 sancţiuni contravenţionale (173 amenzi contravenţionale în cuantum de 2.609.400 lei şi  108 avertismente);

- s-au dispus 3.212 măsuri cu termene precise de realizare pentru remedierea  neconformităţilor constatate de inspectorii de muncă.

 

Munca nedeclarată

- în anul 2024 au fost identificaţi 69  angajatori care nu au încheiat cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii în formă scrisă contract  individual  de muncă, prin consimţământul părţilor, pentru fiecare persoană primită la muncă, fie nu au transmis elementele contractelor individuale de muncă în registrul general de evidenţa salariaţilor cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii, fie au primit la munca persoane care aveau contractul individual de muncă suspendat sau au primit la muncă persoane cu depășirea timpului de muncă stabilit în cadrul unui contract individual de munca cu timp parţial.  Aceste fapte definite de art.15^1 lit.a)-d) din Codul Muncii,republicat, drept muncă nedeclarată, au fost sancţionate de inspectorii de muncă prin aplicare de amenzi şi avertismente.

-în perioada ianuarie – decembrie 2024 au fost depistate un număr de 297  persoane prestând muncă nedeclarată şi au fost aplicate 69 sancţiuni astfel :67 amenzi în cuantum de 2.150.000 lei şi 2 avertismente. Stabilirea sancţiunilor s-a realizat ţinând cont de circumstanţele personale ale angajatorilor conform art.21(3) din OG nr.2/2001 aprobată cu modificări prin Legea nr.180/2002.

S-au dispus 68 măsuri obligatorii specifice fiecărei constatări : de primire la muncă a unei persoane numai după încheierea în formă scrisă a contractului individual de muncă, de transmitere a raporturilor de muncă în registrul general de evidenţă a salariaţilor cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii, de a nu primi la muncă un salariat în perioada în care acesta are contractul de muncă suspendat, de a nu primi la muncă un salariat cu depășirea timpului de muncă stabilit în cadrul contractelor individuale de muncă cu timp parţial.

Deficienţele frecvent  constatate :

- neîncheierea în forma scrisă a contractului  individual de muncă anterior începerii activităţii;

- transmiterea cu întârziere a elementelor contractului individual de muncă, a suspendărilor,  

  reluărilor de activitate în REVISAL;

- neîntocmirea actelor de încetare a raporturilor de muncă;

- lipsă evidenţă timp de muncă ,cu evidenţiere ora de începere şi ora sfârşit program de muncă la fiecare loc de muncă organizat de angajator;

- neplata drepturilor salariale;

- neîndeplinirea masurilor dispuse de inspectorii de muncă prin actele de control

- neacordare concediu odihnă, necompensarea acestuia la încetarea raporturilor de muncă;

- nerespectarea dispoziţiilor privind timpul de munca, munca suplimentară şi a  repausului săptămânal.

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii---
Sunt de acord